wtorek, 15 kwietnia 2014

Mała relacja z targów

W sobotę byliśmy na targach w Kielcach. Bardzo, ale to bardzo fajne targi, polecam każdemu ;) Samo obejście wszystkiego wolnym spacerkiem, aby zorientować się gdzie co jest, zajęło nam 2 godziny. A potem chodziliśmy już tam gdzie się bardziej podobało, a na koniec małe zakupy i jeszcze do galerii, skoro już się było w większym mieście. Trochę zdjęć pocykałam i jak zwykle za dużo ciekawego, aby wszystko Wam przedstawić, wybrałam to co najbardziej mi się spodobało. Mam nadzieję, że również i Wam się spodoba :) Klikając na zdjęcia obejrzycie je powiększone.

Tak więc zaczynam, najpierw rękodzieło:



Na targach agroturystycznych nie mogło zabraknąć swojskiego jadła, było go pod dostatkiem dla każdego chętnego. Tylko dwa zdjęcia, gdyż więcej się próbowało jak fotografowało ;)


 I na koniec to co najciekawsze, czyli rośliny, rośliny i jeszcze raz rośliny :



 A spośród całego tego dobrodziejstwa poniżej moje skromne zakupy :)

 
Po lewo - mydleniec, evodia koreańska, paulownia, klon cukrowy, pięknotka, katalpa i jakiś mały kwitnący kaktusik. W środku - oman wielki, funkia, rabarbar malinowy, sasanka. I po prawo - rozmaryn srebrny (mniej aromatyczny jak zielony, ale za to zimujący w gruncie) i jakaś krzewinka z  czerwonymi owockami, gdzie niezapisana nazwa z pamięci uciekła :P Rabarbar i rozmaryn kupiłam już po powrocie z targów, na coniedzielnym targowisku.

10 komentarzy:

  1. Ojej, jak ja Ci targów takich zazdroszczę. Na zdjęciach cudne rękodzieło i mój ukochany Bolesławiec, no i oczywiście rośliny, na których punkcie mam ostatnio fioła niezłego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fioł na punkcie roślin to dobra rzecz ;)

      Usuń
  2. Rośliny! Jestem w tym nieumiarkowana. I te lniane obrusy - przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie to tylko na rośliny mogę sobie pozwalać w takich ilościach jakich chcę, czy to kupne czy znaleźne na łąkach i lasach. Bo mały nasz pokoik już nieźle zagracony, ale nic dziwnego skoro robi za salon, sypialnię, kuchnie i łazienkę, hehe ;)

      Usuń
  3. Zakupy wcale nie takie skromne! Super wybór roślinek - też by mi się takie targi przydały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biorąc pod uwagę ile roślin tam było, to bardzo skromne :P W tym roku po raz pierwszy będzie też edycja jesienna we wrześniu, no oprócz agroturystyki, a tam najwięcej rękodzieła jest.

      Usuń
  4. Rozmaryn srebrny? zimuje w gruncie? nigdy o takim nie słyszałam. Zazdroszczę - ja tez bym chciała!!!!

    Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o taki nie słyszałam, jestem ciekawa jak zakwitnie. I czy rzeczywiście rozmarynem ciekawej odmiany się okaże czy kocanką wąskolistną, włoską. W internecie jak szukałam tylko to podobne znalazłam i pasujące do opisu. Ale i tak jest dobrze, bo i kocanka służy jako przyprawa oraz ma właściwości lecznicze. O kocance włoskiej, ze strony http://www.zapetytem.pl/herbs.do (pierwsza znaleziona na szybko):
      Kocanka jest wykorzystywana w medycynie ludowej w leczeniu zapaleń, kaszlu, gorączki, bólu mięni i stawów, w zapaleniu żył, chorobach wątroby i dróg moczowych oraz w zwalczaniu reakcji alergicznych i leczeniu astmy. Kocanka to również istotny składnik w pielęgnacji skóry. Posiada korzystny wpływ na naczynka, działa obkurczająco oraz zmniejsza opuchnięcia, sprzyja szybkiemu zanikowi siniaków, obtłuczeń i zaczerwienień skóry, przyspiesza wchłanianie i niwelowanie wybroczyn oraz krwiaków powstałych po urazach, zabiegach medycznych i kosmetycznych. W przypadku drobnych zranień, hamuje krwawienie i uśmierza ból. Jednocześnie wykazuje intensywne działanie przeciwzapalne i łagodzące.

      Usuń
  5. Na targach pewnie bym przepadła w tym lnianym straganie :) i oczywiście też uwielbiam roślinki ..szkoda , że nie mam pola do popisu , zazdroszczę Ci ..zakupy całkiem niezłe , pozdrawiam Cię i życzę Wesołych Świąt
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej na roślinki mam tyle miejsca ile zechcę, bo na inne rzeczy mam go bardzo mało :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...