środa, 10 grudnia 2014

Filmy o uprawie bez pestycydów i przyszłości rolnictwa

Na dworze mroźno, wietrznie i trochę wilgotno. Jeszcze ani razu śniegu nie mieliśmy, oprócz może 3 razy, gdzie zaraz po spadnięciu na ziemię topił się. A w najmroźniejsze noce było -8. A tak to koło 0 się trzyma, raz kilka stopni na plusie, raz na minusie. Jak na razie jest to łagodna zima. Najbardziej jednak ta wilgoć dokucza, przy której szybko człowiek marznie. Mam też teraz trochę więcej wolnego czasu, z racji braku zajęć ogródkowych. I tak zamiast napisać kilka zaplanowanych postów, poświęcam ten czas na dokształcanie się we wszelakich interesujących mnie dziedzinach, w większości jednak ogrodniczych ;) Tak więc czytam książki, czasopisma, artykuły, oglądam filmy i filmiki, a także już powoli rozmyślam i planuję działania na przyszły rok. Przy czym korzystam ze źródeł papierowych, jak i wszelakich stronek internetowych, blogów. Ogólnie rzecz biorąc nabieram inspiracji i motywacji. Jak i zbieram siły, zarówno fizyczne jak i psychiczne, do tych działań ;)

Poniżej podaję kilka linków - ostatnio oglądanych przeze mnie filmików, niektórych nowych, niektórych dla przypomnienia. Jeśli i Wy macie jakieś ciekawe linki, to podajcie je w komentarzach :)

Rozwiązania lokalne na globalny bałagan, napisy PL
Więcej niż miód Lektor PL (tutaj akurat trzeba prawie na sam dół strony zjechać, aby obejrzeć film na niej bez pobierania)

Sepp Holzer - Środowisko wodne PL
Sepp Holzer - Równiny i obszary górskie PL
Sepp Holzer - Różnorodność gospodarcza w regionie Alp - ogród PL

"Osada RAJ" - zdrowe życie - NAPISY pl

Anna i zwierzęta - sztuka porozumiewania się ze zwierzętami
Filmik ten przypomniał mi o czytanych kiedyś artykułach o Kirsten Helming, dunce potrafiącej rozmawiać ze zwierzętami, która przyjeżdża też co jakiś czas do Polski prowadzić warsztaty. Tutaj kilka zebranych artykułów o niej http://www.wrozka.com.pl/component/content/?view=tag&id=706

I coś lekkiego, przyjemnego na koniec ;)
Żona bogini

4 komentarze:

  1. Oj inspirujesz mnie, może i ja zacznę zbierać nie tylko energię, ale i informację, żeby jeszcze lepiej uprawiać swój ogród. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie mam w ogóle czasu na zgłębianie czegokolwiek. Gdy ma się zwierzęta w takich ilościach, to nie ma wakacji. A z drugiej strony czas ze zwierzętami rekompensuje mi braki w "wykształceniu". U nas jeszcze śniegu nie było. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego póki jeszcze tyle ich nie mam, to korzystam ile mogę ;) Ale i tak dla mnie doświadczenie i praktyka są o wiele cenniejsze od teorii. Hehe, nawet z najlepszymi intencjami i najlepszą teorią, ile ja już błędów poczyniłam :P Dopiero praktyka i wprawa czynią mistrza.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...