czwartek, 8 grudnia 2016

Ogrodowe inspiracje

Za oknem biało i puchato. Pogoda sprzyja, aby dać się ponieść ogrodowym inspiracjom.
Jedną z nich jest film przygodowo-romantyczny  "Dzika jak natura".
Film jest oparty na faktach autentycznych. Opowiada o młodej architektce krajobrazu Mary Reynolds, która chcąc pokazać wspaniałość dzikiej natury bierze udział w prestiżowym konkursie ogrodniczym Chelsea Flower Show 2002, nie mając z początku żadnych środków finansowych na wykonanie swojego projektu  .....

Więcej szczegółów zdradzać nie będę, zachęcam do obejrzenia ;) Tytuł jest linkiem na stronę, na której można obejrzeć ten film z lektorem.

kadr z filmu Dzika jak natura

Również ciekawą inspiracją może być książka Johanny Paungger i Thomasa Poppe "Żyjący ogród". Jest to książka głównie o uprawach w zgodzie z rytmami księżyca, jednak jest w niej wiele ciekawych wskazówek, które mogą się przydać zarówno początkującym jak i zaawansowanym ogrodnikom. Tak by poprowadzić ogród przyjazny dla środowiska i cieszyć się ekologicznymi plonami. Dosyć ciekawa pozycja napisana prostym i zrozumiałym językiem.

Wiem również, że pod tym tytułem już nie znajdziemy tej książki w księgarniach. Jednak mam dla Was dobrą wiadomość, nakład został wznowiony pod nieco innym tytułem "Ogród tętniący życiem" (tytuł oryginalny niemiecki ten sam). Czy będziemy dokładnie podążać z zawartymi tam wskazówkami czy nie, na pewno jest to tytuł, którym warto się zainteresować. Polecam każdemu miłośnikowi ogrodnictwa :)



Skoro już jesteśmy przy ogrodach przyjaznych dla środowiska to polecam też obejrzeć kolejny odcinek "Mai  ogrodzie". Odcinek z panem Gabrielem, który rekultywuje około 2-hektarową hałdę węgla. Efekty jego pracy są imponujące, wielki podziw. Przy okazji można samemu podpatrzeć jakie rośliny przyjmą się na suchej i jałowej glebie. Bardzo mi się spodobała amfora, planuję posadzić choć jedną sadzonkę.  Chyba jeszcze nie wspominałam, ale zamieniłam gliniasty i lekko podmokły teren na suchą, piaszczystą wydmę ;)



Zapraszam również na wymianę nasionkową na Forum Na Ogrodowej, w której pierwszy raz biorę udział. Wymiana jeszcze aktualna, choć część nasion już "wyszło".


Wrzucę też kilka migawek z mojej śnieżnej krainy. Ciekawe jak długo się utrzyma śnieg tej zimy :)

wschód słońca
 




3 komentarze:

  1. Ale fajnie - ja też mam suchą, piaszczystą wydmę :D Będzie można nawzajem się dopingować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tym filmie, z przyjemnością obejrzę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...